Update

APB UMUM KEMASUKAN PENGASAS BERSAMA PRESS METAL SEBAGAI PEMEGANG SAHAM BESAR

MHAB1990
Publish date: Wed, 14 Jun 2023, 11:55 PM

SHAH ALAM (14 Jun 2023)APB Resources Berhad ("APB" atau "Kumpulan"), fabrikasi peralatan kejuruteraan reka bentuk, hari ini mengumumkan bahawa Dato' Koon Poh Tat (“Dato' Koon”) telah muncul sebagai pemegang saham yang besar dalam Kumpulan dengan 5.73% kepentingan langsung berikutan pemerolehan 6.35 juta saham.

Saham itu diperoleh pada 13 Jun 2023 daripada pasaran terbuka. Dato Koon ialah pengasas bersama dan Pengarah Eksekutif Press Metal Aluminium Holdings Berhad, pengeluar aluminium bersepadu. Beliau juga merupakan Pengarah Eksekutif PMB Technology Berhad, fabrikasi sistem fasad aluminium untuk bangunan.

Pada masa yang sama, Kumpulan juga berbesar hati untuk mengumumkan pelantikan Dato Sri Abdul Rahim Jaafar (“Dato Sri Abdul Rahim”) sebagai Pengerusi, Encik Liaw Wei Gian (“Liaw”) sebagai Pengarah Eksekutif dan Encik Chin Choon Wei (“Chin”) sebagai Pengarah Eksekutif.

Dato Sri Abdul Rahim bersara daripada Polis Diraja Malaysia pada 2021 sebagai Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam. Beliau adalah anggota Suruhanjaya Pasukan Polis. Beliau juga merupakan Pengerusi Artroniq Berhad (“Artroniq”).

Liaw ialah Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Artroniq dan Chin ialah Ketua Pegawai Kewangan Artroniq.

Dato' Koon Poh Tat

Dato’ Koon berkata, “Kami berbesar hati untuk menyertai APB dan berharap dapat bekerjasama dengan seluruh ahli Lembaga Pengarah (“BoD”) serta seluruh pasukan untuk membawa lebih banyak kejayaan kepada Kumpulan. Kami melihat banyak peluang yang boleh kami manfaatkan yang boleh meningkatkan prestasi APB dalam jangka panjang.”

Pengarah Eksekutif APB, Encik Chin Choon Wei

Pengarah Eksekutif APB, Encik Chin Choon Wei berkata, “Saya yakin ahli baharu Lembaga Pengarah APB akan membantu membimbing Kumpulan mengembangkan kehadiran pasarannya sebagai pembikin peralatan kejuruteraan reka bentuk. Saya perhatikan prospek industri ini bertambah baik apabila perbelanjaan modal meningkat daripada industri kimia, kelapa sawit dan penjanaan kuasa.”

Harga saham APB setakat hari ini ditutup pada 2.92sen, meningkat 29.78% berbanding 2.25sen semalam.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment