Update

Magma Terima Lampu Hijau Bursa Securities untuk Terbitan RCN, Tertakluk kepada Kelulusan Pemegang Saham

MHAB1990
Publish date: Thu, 15 Aug 2024, 11:46 PM

Magma Terima Lampu Hijau Bursa Securities untuk Terbitan RCN, Tertakluk kepada Kelulusan Pemegang Saham

Latihan Pengumpulan Dana Dijangka Untuk Meningkatkan Operasi dan Memperkukuh Kunci Kira-kira

KUALA LUMPUR, 15 OGOS 2024 Magma Group Berhad  ("Magma" atau "Syarikat"), sebuah kumpulan pegangan hospitaliti dan pelaburan yang dinamik, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa Bursa Malaysia Securities Berhad ("Bursa Securities") telah memberi lampu hijau untuk penyenaraian dan sebut harga sehingga 1 bilion saham Magma baharu melalui penerbitan Nota Boleh Tukar Boleh Tebus ("RCN"), tertakluk kepada kelulusan pemegang saham. Terbitan RCN ini berpotensi mampu mengumpul sehingga RM100 juta selepas pemyenaraian ini.


Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Pengarah Urusan Magma Group Berhad


Hasil daripada terbitan ini mengukuhkan kunci kira-kira Magma dengan membayar balik pinjaman bank sedia ada, mencerminkan komitmen Syarikat untuk mengekalkan keteguhan kewangan dan meneruskan inisiatif pertumbuhan strategik. Baki hasil hendaklah ditujukan kepada modal kerja dan menampung perbelanjaan yang berkaitan dengan penerbitan RCN.

Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Pengarah Urusan Magma Group Berhad, mengulas, "Menerima lampu hijau untuk terbitan RCN kami menandakan satu langkah penting ke hadapan untuk Magma. Pengumpulan dana ini akan membolehkan kami menyelaraskan operasi kami, mengurangkan beban kewangan untuk terus mengukuhkan kedudukan kami dalam sektor perhotelan juga terbuka untuk meneroka usaha niaga baharu dan meningkatkan portfolio sedia ada kami, menetapkan peringkat untuk pertumbuhan yang mampan.

Ketika Magma Group Berhad bergerak ke hadapan, Syarikat tetap berdedikasi kepada operasi terasnya dalam sektor hospitaliti, dengan menumpukan pada memaksimumkan potensi hartanah utamanya, termasuk Hotel Impiana KLCC, Impiana Hotel Ipoh, Impiana Hotel Senai, dan WOLO Kuala Lumpur. Pengumpulan dana melalui penerbitan Nota Boleh Tukar Boleh Tebus akan memainkan peranan penting dalam strategi ini, mengurangkan beban kewangan untuk meningkatkan kecekapan operasi, sekali gus boleh membawa kepada peningkatan kadar penghunian, dan meningkatkan Kadar Bilik Purata (ARR) dengan memanfaatkan peningkatan yang dijangkakan dalam ketibaan pelancong dan melaksanakan inisiatif yang berterusan. Usaha ini, disokong oleh kunci kira-kira yang diperkukuh, sejajar dengan komitmen Magma untuk memacu pertumbuhan yang mampan dan menyampaikan nilai kepada pemegang kepentingannya.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment