Update

Go Hub Sasar RM37.51 Juta daripada IPO Pasaran Ace

MHAB1990
Publish date: Wed, 12 Jun 2024, 02:23 PM

Go Hub Sasar RM37.51 Juta daripada IPO Pasaran Ace

IPO Sasar Pengembangan dan Kemajuan Teknologi dalam Sektor Pengangkutan Awam


KUALA LUMPUR, 12 JUN 2024Go Hub Capital Berhad  (“Go Hub” atau “Syarikat”), penyedia penyelesaian teknologi maklumat (IT) pengangkutan utama, dengan sukacitanya mengumumkan pelancaran prospektus Syarikat untuk tawaran awam permulaannya yang akan datang ("IPO") di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad ("Bursa Securities"). Go Hub berbangga sebagai penyedia penyelesaian IT pengangkutan utama di Malaysia, menumpukan pada penyediaan penyelesaian IT yang disesuaikan (merangkumi sistem pembangunan perisian tersuai dan penyepaduan sistem perkakasan dan perisian) dengan rekod prestasi yang mantap dalam segmen bas dan rel. Go Hub juga meluaskan tawarannya untuk memasukkan perkhidmatan penyelenggaraan dan sokongan serta perkhidmatan pengurusan terminal untuk penyelesaian IT yang Go Hub hantarkan kepada pelanggannya.


From Left to Right: Mr. Chew Boon Keat, Chief Financial Officer, Go Hub Capital Berhad, Mr. Eng Chee Seng, Chief Business Development Officer, Go Hub Capital Berhad, Mr. Hong Boon Huon, Chief Technology Officer, Go Hub Capital Berhad, Mr. Goh Yao Yen, Director, Co-Head of Corporate Finance UOB Kay Hian Securities (M) Sdn. Bhd., Mr. Tan Meng Kim, Managing Director of Capital Markets, UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd, En. Zulkifly Bin Zakaria, Independent Non-Executive Chairman, Go Hub Capital Berhad, Mr. Tan Cherng Thong, Executive Director / CEO, Go Hub Capital Berhad, Ms. Lee Li Yee, Executive Director / Finance Director, Go Hub Capital Berhad, Cik Alwizah Al-Yafii Binti Ahmad Kamal, Independent Non-Executive Director, Go Hub Capital Berhad, Ms. Poh Zuan Yin, Independent Non-Executive Director, Go Hub Capital Berhad, Mr. Lee Yew Weng, Independent Non-Executive Director, Go Hub Capital Berhad, En. Mohd Aidy Hisyam Bin Abdullah, Head of Operation (Terminal), Go Hub Capital Berhad, En. Noor Rashid Bin Omar, Head of Operation (BOS), Go Hub Capital Berhad


IPO itu menyasarkan untuk mengumpul RM37.51 juta melalui terbitan 107.18 juta saham baharu. Hasil daripada IPO akan diperuntukkan terutamanya kepada yang berikut:

·         Perluasan operasi perniagaan dan meningkatkan keupayaan operasi, membolehkan Go Hub meningkatkan skala untuk memenuhi projek semasa dan memasuki pasaran baharu.

·         Pembangunan berterusan penawaran penyelesaian inovatif, memfokuskan pada aplikasi teknologi dan penyelesaian yang mengoptimumkan dan menyelaraskan aliran proses operasi dengan cekap.

·         Usaha pemasaran untuk meningkatkan keterlihatan jenama dan penglibatan pelanggan melalui kempen yang disasarkan dan acara industri.

·         Tujuan umum korporat untuk meningkatkan kecekapan operasi.

Permohonan untuk IPO telah dibuka bermula jam 10.00 pagi hari ini berikutan pelancaran Prospektus dan akan ditutup pada 20 Jun 2024. Tarikh penyenaraian IPO yang disasarkan Syarikat di Pasaran ACE ialah pada 3 Julai 2024. Pada harga IPO RM0.35 setiap saham, Go Hub akan mempunyai permodalan pasaran sebanyak RM140.0 juta menjelang penyenaraiannya.


From Left to Right: Mr. Tan Meng Kim, Managing Director of Capital Markets, UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd, Mr. Tan Cherng Thong, Executive Director / CEO, Go Hub Capital Berhad


Encik Tan Cherng Thong, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Go Hub menyatakan, "Kami sangat gembira kerana telah mencapai kejayaan baharu dengan pelancaran Prospektus hari ini, membawa kami selangkah lebih dekat ke arah menjadi entiti tersenarai di Pasaran ACE Bursa Securities sejak berada dalam industri pengangkutan 2011, penyenaraian kami adalah selaras dengan rancangan dan strategi pertumbuhan kami untuk meningkatkan operasi kami, mengembangkan penawaran penyelesaian kami dan meluaskan jangkauan kami ke luar negara Kami optimis tentang masa depan dan peluang IPO ini dibuka untuk syarikat kami ."

Pengarah Urusan Pasaran Modal UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd, Encik Tan Meng Kim menyatakan sokongan, dengan menyatakan, "Ketika kita melangkah ke era di mana transformasi digital adalah penting, Go Hub berada pada kedudukan yang baik untuk menghadapi cabaran ini. Visi strategik Go Hub, digabungkan dengan kehebatan teknologi mereka, memastikan pertumbuhan berterusan dan kepimpinan mereka dalam sektor penyelesaian IT pengangkutan awam."

Go Hub telah menunjukkan pertumbuhan yang konsisten, disokong oleh kepakaran Kumpulan dalam membangun dan melaksanakan penyelesaian IT yang komprehensif untuk pengangkutan awam, termasuk sistem TOS, BOS dan Automated Fare Collection (AFC). Komitmen Syarikat terhadap kualiti, kecekapan dan inovasi telah menjadikannya sebagai pembekal yang dipercayai di Malaysia.

UOB Kay Hian Securities (M) Sdn. Bhd. ialah Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan untuk Go Hub.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment