Update

AGAPE ATP Corporation Perkemas Bahagian Kesejahteraan menerusi Inkubasi Inovatif dengan PKS Tempatan

MHAB1990
Publish date: Wed, 31 Jul 2024, 02:01 AM

AGAPE ATP Corporation Perkemas Bahagian Kesejahteraan menerusi Inkubasi Inovatif dengan PKS Tempatan

Perluas Perkhidmatan Penjagaan dan Kesejahteraan Warga Emas dengan projek kerjasama dalam Pasaran Pengurusan Kesakitan dan Pasaran Penyelesaian Penjagaan Warga Emas


KUALA LUMPUR, 30 Julai 2024 AGAPE ATP Corporation ("ATPC") yang tersenarai di NASDAQ berbesar hati mengumumkan penyertaannya ke dalam perjanjian kerjasama strategik, yang akan menyaksikan ia menerokai projek kerjasama dalam pasaran pengurusan kesakitan dan pasaran penyelesaian penjagaan warga emas.

Inisiatif ini adalah sebahagian daripada usaha proaktif ATPC untuk menginkubasi dan membina ekosistem kesejahteraan menyeluruh yang memberikan penyelesaian kesihatan yang inovatif dan meningkatkan kualiti hidup masyarakat.

Komitmen ATPC untuk mewujudkan ekosistem kesihatan yang teguh didorong oleh misinya untuk menggalakkan kehidupan mampan dan meningkatkan kualiti hidup. Dengan mendidik dan memupuk syarikat baharu dalam sektor kesihatan, ATPC menyasarkan untuk menangani permintaan yang semakin meningkat untuk penyelesaian kesihatan holistik dan memupuk komuniti penyedia penjagaan bersepadu.


L-R: Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC dan Kristy Ng, Pengarah Sweet Home Senior Living Care Centre Sdn. Bhd


Dengan kerjasama Sweet Home Senior Living Care Centre Sdn. Bhd. (“Sweet Home”), Syarikat akan menceburi projek kerjasama yang bertujuan untuk memberi tumpuan kepada penyampaian perkhidmatan penjagaan warga emas peringkat atasan yang menyediakan pelbagai perkhidmatan harian kepada penghuni rumah jagaan, membantu ahli komuniti menjalani kehidupan mereka dengan bermaruah, tujuan, dan makna. Dengan rancangan untuk mengembangkan sehingga 10 kemudahan menjelang separuh pertama 2026, projek kerjasama itu bertujuan untuk menyediakan penjagaan yang komprehensif dan penuh belas kasihan untuk warga emas. Sehingga Julai 2024, terdapat 3 Pusat Jagaan Kehidupan Warga Emas Sweet Home di Lembah Klang, dengan setiap purata menempatkan 14 warga emas.


L-R: Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC dan Eva Low, Pengarah Cedar Wellness


Dengan kerjasama Cedar Wellness Sdn. Bhd. (“Cedar Wellness”), Syarikat akan menceburi projek kerjasama yang bertujuan untuk memberi tumpuan kepada kesihatan melalui terapi bukan farmaseutikal dan Perubatan Tradisional Cina (TCM), melalui pelancaran semula anak syarikat kesihatannya, yang kini dinamakan Cedar ATPC Sdn. Bhd. (“Cedar ATPC”). Melalui kerjasama itu, pengasas dan pasukan pengurusan Cedar Wellness akan menyertai Cedar ATPC sebagai pegawai eksekutif untuk menerajui perniagaan penyelesaian pengurusan kesakitan. Kerjasama ini bertujuan untuk menangani keperluan yang semakin meningkat untuk penyelesaian kesihatan alternatif dan menyokong pembangunan profesional dalam industri kesihatan.

Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC, berkata, "projek kerjasama dengan Sweet Home dan Cedar Wellness saling melengkapi dengan menyediakan pendekatan holistik untuk kesejahteraan. Projek kerjasama Sweet Home memfokuskan kepada penjagaan warga emas, memastikan kesejahteraan fizikal dan emosi untuk warga emas, manakala Cedar ATPC menawarkan penyelesaian kesihatan, termasuk terapi berasaskan TCM, untuk meningkatkan kesihatan keseluruhan Bersama-sama, kolaborasi ini akan menyediakan penjagaan bersepadu yang memenuhi keperluan kesihatan yang pelbagai, membentuk ekosistem kesejahteraan yang padu. "

"Kerjasama kami dengan Sweet Home dan Cedar Wellness menandakan satu langkah penting dalam inisiatif kesihatan kami. Kami bukan sahaja mengembangkan jejak kami dalam sektor kesihatan tetapi juga meningkatkan kualiti perkhidmatan penjagaan dan kesejahteraan. Perkongsian ini sejajar dengan misi kami untuk memacu kehidupan yang mampan dan mencipta masa depan yang lebih sihat untuk komuniti kita."

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment