Update

Pulangan Menarik Hektar REIT kepada Pemegang Saham Diiktiraf di Centurion Club Awards 2024

MHAB1990
Publish date: Tue, 23 Jul 2024, 12:15 PM

Pulangan Menarik Hektar REIT kepada Pemegang Saham Diiktiraf di Centurion Club Awards 2024

  • Dianugerahkan Pulangan Tertinggi kepada Pemegang Saham Sepanjang Tiga Tahun di bawah sektor REIT
  • Diiktiraf untuk prestasi kewangan yang cemerlang dan pertumbuhan strategik
  • Pengiktirafan kali kedua oleh The Edge Malaysia Centurion Club untuk Hektar REIT

Kuala Lumpur, 23 July 2024 Hektar Asset Management Sdn. Bhd. (“Hektar Asset Management”), pengurus Hektar Real Estate Investment Trust (“Hektar REIT”), dengan bangganya mengumumkan bahawa Hektar REIT telah dianugerahkan Pulangan Tertinggi kepada Pemegang Saham Selama Tiga Tahun di bawah Amanah Pelaburan Hartanah ( “REIT”) di Anugerah Kelab The Edge Malaysia Centurion 2024. Ini menandakan kali kedua Hektar REIT diberi penghormatan oleh Kelab The Edge Malaysia Centurion, mengesahkan komitmen syarikat untuk menyampaikan nilai yang besar kepada pemegang kepentingannya.


L-R: Aida Zainuddin, Manager of Risk & Assurance, Martin Chen, GM of Legal, Nor Sabrina Halim, Chief Operating Officer, Sr ZulAzman Zulkifli, Interim Non-Executive Chairman, Lim Kek Siang, Senior GM of Finance, Muhammad Fahmi bin Rasni Senior Manager of Business Strategy


Anugerah Kelab Centurion Edge Malaysia meraikan pencapaian syarikat senaraian awam berprestasi tinggi di Malaysia dengan permodalan pasaran di bawah RM1 bilion. Anugerah tersebut mengiktiraf syarikat yang cemerlang dalam pelbagai metrik kewangan, termasuk pertumbuhan keuntungan, pulangan pemegang saham dan pulangan ke atas ekuiti, dalam tempoh tiga tahun.

Hektar REIT sebelum ini memperoleh Anugerah “Pulangan Tertinggi Ekuiti Sepanjang Tiga Tahun” di Anugerah The Edge Malaysia Centurion Club 2019. Tahun ini, prestasi Hektar REIT sekali lagi diiktiraf kerana keupayaannya yang luar biasa untuk memberikan pulangan tinggi secara konsisten kepada para pemegang saham sejak tiga tahun lalu. Penghargaan ini mencerminkan hasil inisiatif strategik Hektar REIT, pengurusan kewangan yang berhemat, dan komitmen untuk memaksimumkan nilai pemegang saham. Pengiktirafan berterusan ini menekankan dedikasi Hektar REIT yang tidak berbelah bahagi kepada prestasi kewangan yang unggul dan pertumbuhan strategik.

Pengurus Hektar Asset Management berkata, "Kami amat berbesar hati menerima pengiktirafan sekali lagi di Anugerah Kelab The Edge Malaysia Centurion. Anugerah ini merupakan peristiwa penting yang mencerminkan kerja keras pasukan kami dan komitmen kami untuk menyampaikan hasil dividen melebihi purata kepada pemegang unit kami."

"Kami akan terus berusaha untuk kecemerlangan dalam semua usaha kami, memastikan pertumbuhan mampan dan penciptaan nilai untuk pemegang kepentingan kami. Fokus kami kekal pada meningkatkan portfolio aset kami dan memberikan pulangan yang menarik. Pengiktirafan ini adalah bukti inisiatif strategik kami dan sokongan tidak berbelah bahagi daripada pihak berkepentingan kami." Pengurus itu menyambung.

Bersama-sama pada majlis itu ialah ahli-ahli penting Pengurusan Aset Hektar, termasuk Sr ZulAzman Zulkifli, Pengerusi Interim Bukan Eksekutif; Nor Sabrina Halim, Ketua Pegawai Operasi; Lim Kek Siang, Pengurus Besar Kanan Kewangan; Martin Chen, Pengurus Besar Hal Ehwal Undang-undang & Korporat; Muhammad Fahmi bin Rasni, Pengurus Kanan Strategi Perniagaan dan Aida Zainuddin, Pengurus Risiko & Jaminan.

Melangkah ke hadapan, Hektar REIT menumpukan pada melaksanakan inisiatif peningkatan aset (AEI) untuk menambah baik aset semasanya, khususnya Subang Parade, yang merangkumi penempatan semula dan mengalu-alukan penyewa baharu. Selain itu, AEI yang lebih kecil dirancang untuk aset lain mengekstrak dan memaksimumkan nilainya, meningkatkan pengalaman dan kepuasan pelanggan. Akhirnya, Hektar REIT menyasarkan untuk memperoleh lebih banyak nilai daripada asetnya dan terus memberikan pulangan yang menarik dan mampan kepada pemegang unitnya.

Hektar REIT baru-baru ini mengumumkan penyiapan pemerolehan pertama aset bukan runcitnya, Kolej Yayasan Saad Melaka yang memberikan hasil purata 8.0% sepanjang tempoh pajakan 30 tahun. REIT juga menyasarkan untuk menggandakan saiz portfolionya kepada RM3 bilion menjelang 2027.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment