Update

SDCG METERAI TAJAJAMIN DENGAN MERCURY SECURITIES UNTUK IPONYA DI PASARAN ACE BURSA MALAYSIA SECURITIES BERHAD

MHAB1990
Publish date: Tue, 13 Aug 2024, 06:04 PM

SDCG METERAI TAJAJAMIN DENGAN MERCURY SECURITIES UNTUK IPONYA DI PASARAN ACE BURSA MALAYSIA SECURITIES BERHAD

KUALA LUMPUR, 13 OGOS 2024 Solar District Cooling Group Berhad ("SDCG")memeterai perjanjian taja jamin dengan Mercury Securities Sdn Bhd (“Mercury Securities”) untuk tawaran awam permulaannya ("IPO) yang akan datang. ") di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad.


Caption From L-R: Mr. Chris Lai Ther Wei 赖德威, Director, Head of Capital Markets, Mercury Securities Sdn Bhd, Ms. Tan Tai Kim 陈载金 Director, Corporate Finance of Mercury Securities Sdn Bhd, ⁠Mr. Chew Sing Guan 周新元, Managing Director of Mercury Securities Sdn Bhd, ⁠Mr. Edison Kong 江錦安, Managing Director of Solar District Cooling Group Berhad, Ms. Eileen Liuk 陸仁芬, Executive Director of Solar District Cooling Group Berhad, Ms. Sheryn Chow Suet Yim 周雪艳, Director, Corporate Finance of Mercury Securities Sdn Bhd


SDCG dan anak syarikatnya (“Kumpulan”) terlibat terutamanya dalam penyediaan dan penyelenggaraan sistem pengurusan bangunan (BMS), penyelesaian haba suria dan perkhidmatan penjimatan tenaga. Kumpulan mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam meningkatkan kecekapan tenaga merentas pelbagai sektor dan berusaha untuk mewujudkan penanda aras dalam pengurusan tenaga dan kecekapan kos.

IPO itu melibatkan terbitan awam 118,670,000 saham biasa baharu ("Saham Terbitan"), mewakili 28.00% daripada modal saham terbitan SDCG yang diperbesarkan sebanyak 423,822,460 saham biasa semasa penyenaraiannya.

Saham Terbitan akan diperuntukkan mengikut cara berikut:

·       Awam Malaysia: 21,192,000 Saham Terbitan mewakili 5.00% daripada modal saham terbitan yang diperbesarkan untuk permohonan oleh orang ramai Malaysia, dengan 50.00% diketepikan untuk pelabur Bumiputera.

·       Orang Yang Layak: 21,192,000 Saham Terbitan mewakili 5.00% daripada modal saham terbitan yang diperbesarkan untuk permohonan oleh pengarah, pekerja dan individu yang layak yang telah menyumbang kepada kejayaan Kumpulan.

·       Pelabur Terpilih: 76,286,000 Saham Terbitan mewakili 18.00% daripada modal saham terbitan yang diperbesarkan yang disediakan melalui penempatan persendirian kepada pelabur terpilih.

Mercury Securities akan menaja jamin kesemua 42,384,000 Saham Terbitan yang disediakan untuk permohonan oleh orang awam Malaysia dan orang yang layak.

 Edison Kong, Pengarah Urusan SDCG, menyatakan semangatnya untuk IPO, dengan menyatakan, “Penyenaraian kami akan meningkatkan keberadaan dan reputasi kami dalam pasaran dan membolehkan pengarah, pekerja, rakan kongsi perniagaan dan pelabur awam untuk mengambil bahagian dalam pertumbuhan dan pengembangan perniagaan kami yang berterusan, meningkatkan nilai pemegang saham. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Mercury Securities atas sokongan dan keyakinan mereka terhadap Kumpulan."

Beliau menambah, "Pencapaian korporat ini akan membantu meningkatkan Kumpulan kami ke tahap yang lebih tinggi dengan memanfaatkan peluang baharu dan bertindak balas kepada keperluan pelanggan dan trend pasaran kami yang semakin berkembang. Kami kekal fokus untuk menyediakan penyelesaian inovatif yang mencipta nilai kepada pelanggan kami, berusaha untuk melebihi mereka. jangkaan.


Caption From L-R: ⁠Mr. Chew Sing Guan 周新元, Managing Director of Mercury Securities Sdn Bhd, ⁠Mr. Edison Kong 江錦安, Managing Director of Solar District Cooling Group Berhad


Encik Chew Sing Guan, Pengarah Urusan Mercury Securities Sdn Bhd berkata, "Kami gembira menjadi Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin Tunggal, dan Ejen Penempatan Tunggal untuk SDCG dan memainkan peranan dalam perjalanan korporat baharu mereka sebagai syarikat tersenarai di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad Penyenaraian itu akan membolehkan SDCG memanfaatkan pasaran modal untuk rancangan pertumbuhan dan pengembangannya pada masa hadapan.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment