Update

Artroniq dan United Motor Umum Pelancaran Basikal EV di Malaysia pada suku keempat

MHAB1990
Publish date: Wed, 27 Sep 2023, 07:25 PM

Artroniq dan United Motor Umum Pelancaran Basikal EV di Malaysia pada suku keempat

 Orang kenamaan dan Menteri bakal Menyaksikan Majlis Pecah Tanah EV Yang Mensasarkan Mentransformasi Landskap Mobiliti ASEAN

KUALA LUMPUR (27 SEPTEMBER 2023) - Artroniq Berhad ("Artroniq") dengan bangganya mengumumkan pelancaran rasmi akan dating bagi rangkaian inovatif produk motor elektrik dengan kerjasama anak syarikat milik penuhnya, Artronic Itech Sdn. Bhd. di Kuala Lumpur pada suku keempat 2023.

Ini berikutan Perjanjian Pengedaran strategik dengan syarikat induk United Motors yang dihormati di Indonesia, PT. Terang Dunia Internusa. Majlis pengumuman itu berlangsung di Kedutaan Indonesia di Malaysia, diserikan oleh orang kenamaan terkenal termasuk Bapak Budihardjo Iduansjah, Pengerusi ATEC (Majlis Perdagangan, Pelancongan dan Ekonomi Asia/Asian Trade, Tourism and Economic Council) merangkap Pengerusi HIPPINDO Indonesia Retail & Tenant Association; Yang Berhormat Senator Jaziri Alkaf Dr Abdillah Suffian, Ahli Parlimen; Bapak Andrew Mulyadi, Pengarah PT. Terang Dunia Internusa; dan dihoskan oleh Tetamu Kehormat, Tuan Yang Terutama (H.E.) Dato’ Indera Hermono, Duta Besar Istimewa dan Mutlak Republik Indonesia ke Malaysia.

L-R: Bapak Andrew Mulyadi, Pengarah PT. Terang Dunia Internusa; Marcus Chin, Ketua Pegawai Kewangan Artroniq; HE Dato Indera Hermono, Duta Besar Istimewa dan Mutlak Republik Indonesia ke Malaysia; Bapak Budihardjo Iduansjah, Pengerusi ATEC merangkap Pengerusi HIPPINDO Indonesia Retail & Trade Association; dan YB Senator Jaziri Alkaf Dr. Abdillah Suffian, Ahli Parliamen


Pelancaran tidak lama lagi menjanjikan acara penting dalam landskap ASEAN, mengukuhkan perkongsian mendalam Malaysia dengan Indonesia. Kedua-dua negara kekal bersatu dalam misi mereka untuk memupuk pertumbuhan ekonomi yang mampan dalam komuniti ASEAN.

Sebagai pengedar eksklusif untuk PT. Produk motor elektrik terkini Terang Dunia Internusa, Artronic Itech Sdn Bhd memperjuangkan visi kemampanan bersama. Ini terbukti dalam komitmen kolektif mereka terhadap prinsip-prinsip Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG).

Ketua Pegawai Kewangan Artroniq, Marcus Chin


Ketua Pegawai Kewangan Artroniq, En. Marcus Chin Choon Wei, menyatakan, "Perkongsian kami bukan hanya tentang perniagaan; ia mengenai nilai bersama, terutamanya dalam kemampanan. Ini sejajar dengan komitmen kami terhadap prinsip Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG), sebagai kedua-dua syarikat menyasarkan untuk mengurangkan kesan alam sekitar dan meningkatkan kualiti hidup untuk pemegang kepentingan kami."

"Acara menarik yang akan datang ini mewakili kemuncak perkongsian kami, di mana kami akan memperkenalkan penyelesaian motor elektrik yang inovatif untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk pengangkutan yang mampan."

Pada pelancaran itu, orang ramai akan berpeluang memandu uji kedua-dua model siri TX seperti TX3000, yang menampilkan kelajuan maksimum 90kmph dan ke atas. Basikal elektrik ini juga berfungsi sebagai basikal rasmi G20, telah diuji dan disahkan oleh pemimpin dunia semasa sidang kemuncak G20 2022.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment