Update

Flexidynamic Peroleh Kontrak RM12.4 Juta Untuk Loji Rawatan Air, Kemunculan Pemegang Saham Baru

MHAB1990
Publish date: Mon, 11 Mar 2024, 06:22 PM

FLEXIDYNAMIC PEROLEH KONTRAK RM12.4 JUTA UNTUK LOJI RAWATAN AIR, KEMUNCULAN PEMEGANG SAHAM BARU

Projek Milestone Mempamerkan Portfolio Flexidynamic dalam Menyediakan Penyelesaian Kejuruteraan yang Kompleks


KUALA LUMPUR, 11 MARCH 2024Flexidynamic Holdings Berhad ("Flexidynamic" atau "Syarikat"), penyedia penyelesaian terkemuka bagi industri pembuatan sarung tangan getah, dengan sukacitanya mengumumkan anak syarikat milik penuh Syarikat, Flexidynamic Engineering Sdn Bhd ( "FESB"), telah menerima Surat Anugerah penting (“LOA”) bernilai RM12.4 juta.

Kontrak ini, yang dianugerahkan oleh Usaha Pammek Sdn Bhd ("Usaha Pammek"), melibatkan pembekalan dan pemasangan kerja mekanikal dan elektrikal untuk loji rawatan air dan pengambilan di Loji Rawatan Air Bukit Chupak, Jajahan Gua Musang, Kelantan.

Usaha Pammek ialah pemain yang terkenal dengan kecekapannya dalam kontrak elektrik dan mekanikal serta industri air dan rawatan sisa khusus. Kerjasama ini menekankan keupayaan Flexidynamic yang berkembang melangkaui fokus tradisional Syarikat, bergerak ke dalam pembangunan infrastruktur kritikal di Malaysia.



Tan Kong Leong, Pengarah Urusan Flexidynamic, berkongsi keghairahannya tentang projek itu, dengan menyatakan, "Kami amat berbangga untuk dianugerahkan kontrak penting ini, yang bukan sahaja mempamerkan kekuatan kejuruteraan Flexidynamic yang pelbagai tetapi juga sejajar dengan matlamat strategik kami untuk kepelbagaian dan pertumbuhan. Projek ini menekankan komitmen kami untuk menyampaikan nilai yang besar kepada para pemegang saham kami dan menyerlahkan kesediaan kami untuk memanfaatkan peluang yang dibentangkan oleh industri sarung tangan yang semakin pulih. Pasukan kami bersedia dengan baik dan tidak sabar-sabar untuk menunjukkan keupayaan kami dalam usaha baharu ini, memastikan piawaian pelaksanaan tertinggi dan menyumbang kepada pembangunan mampan infrastruktur Malaysia."

Dalam berita berkaitan, Flexidynamic juga teruja untuk mengalu-alukan The SEA Capital Sdn. Bhd. (“SEA Capital”) sebagai pemegang saham yang besar, memegang 5.01% kepentingan dalam Syarikat. Perkongsian baharu ini bersedia untuk mengukuhkan lagi kedudukan pasaran Flexidynamic dan mempercepatkan trajektori pertumbuhannya.

Dato' Hooi Jia Hao, Pengarah Urusan The SEA Capital berkata, "Kami sangat teruja untuk menjadi pemegang saham yang besar dalam Flexidynamic Holdings Berhad. Pelaburan kami mencerminkan keyakinan kami terhadap hala tuju strategik Flexidynamic dan potensinya untuk pengembangan selanjutnya. Kami percaya bahawa pendekatan inovatif Flexidynamic terhadap penyelesaian kejuruteraan, ditambah dengan memperluaskan jejak dalam projek infrastruktur, meletakkan Syarikat dengan baik untuk pertumbuhan yang mampan. Kami berharap dapat menyumbang kepada perjalanan Flexidynamic dan menyampaikan nilai kepada semua pihak berkepentingan yang terlibat."

Dengan akar Syarikat tertanam kukuh dalam industri pembuatan sarung tangan getah, Flexidynamic telah berkembang dengan ketara sejak penubuhannya pada 2012.

Berikutan pengambilalihan strategik Flexidynamic Engineering Co. Ltd. di Thailand pada 2018, Syarikat telah mengukuhkan kehadirannya di Asia Tenggara, disokong oleh pejabat di Malaysia dan Thailand, dan kemudahan pembuatan di Banting, Malaysia.

Kontrak ini menandakan satu lagi langkah dalam perjalanan Flexidynamic ke arah kepelbagaian dan pertumbuhan, menjanjikan peluang baharu di dalam dan di luar pasaran sedia ada.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment