Update

DC Healthcare Umum Keputusan Kewangan Suku Pertama 2024

MHAB1990
Publish date: Mon, 27 May 2024, 07:37 PM

DC Healthcare Umum Keputusan Kewangan Suku Pertama 2024

Kumpulan Fokus pada Pertumbuhan Mampan Melalui Pengembangan Strategik dan Kemajuan Teknologi


KUALA LUMPUR, 27 MAY 2024– DC Healthcare Holdings Berhad ("DC Healthcare" atau "Kumpulan"), penyedia perkhidmatan perubatan estetik yang mengkhusus dalam penyediaan prosedur tidak invasif dan invasif minimum, hari ini mengumumkan keputusan kewangannya untuk suku pertama berakhir pada 31 Mac 2024 (“S1 TK2024”). Kumpulan mencatatkan hasil sebanyak RM9.5 juta, penurunan daripada RM16.8 juta pada S1 TK2023, terutamanya disebabkan oleh kadar penebusan yang lebih rendah dalam perkhidmatan estetik.

Walaupun kadar penebusan lebih rendah, liabiliti kontrak Kumpulan telah meningkat kepada RM9.6 juta, meningkat daripada RM3.7 juta pada 31 Disember 2023. Liabiliti kontrak terdiri daripada pakej prabayar yang masih belum ditebus dan diiktiraf sebagai hasil Kumpulan. Liabiliti kontrak ini mewakili kewajipan untuk menyampaikan perkhidmatan pada masa hadapan.

Tambahan pula, kutipan jualan tunai DC Healthcare kekal sihat, mempamerkan kekuatan asas strategi operasi dan kewangan Kumpulan. Suku ini menyaksikan perubahan ketara dalam dinamik pasaran yang memberi kesan kepada keuntungan kasar, ditutup pada RM1.2 juta berbanding RM9.8 juta pada S1 TK2023.

Kumpulan menghadapi kerugian sebelum cukai sebanyak RM7.9 juta, berbanding keuntungan RM3.2 juta pada S1 TK2023. Kerugian ini mencerminkan perbelanjaan pentadbiran yang lebih tinggi, termasuk peningkatan dalam kos pemasaran berjumlah RM1.8 juta, bertujuan untuk mengukuhkan kehadiran pasaran Kumpulan dan strategi penglibatan pelanggan.


Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare


Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare berkata, "Walaupun kadar penebusan yang lebih rendah dalam perkhidmatan estetik kami, keupayaan kami untuk mengekalkan kutipan tunai yang kukuh menekankan keberkesanan hubungan pelanggan kami dan nilai intrinsik perkhidmatan kami. Kami mengambil langkah strategik langkah untuk menyesuaikan diri dengan dinamik pasaran dan meningkatkan penawaran perkhidmatan kami. Kami juga percaya bahawa pengurusan liabiliti kontrak yang berkesan akan memastikan kesihatan kewangan jangka panjang dan kepuasan pelanggan.”

Memandang ke hadapan, DC Healthcare komited untuk meningkatkan kedudukannya dalam sektor estetik perubatan melalui strategi perniagaan yang disasarkan. Usaha ini termasuk memperluaskan klinik di kedua-dua wilayah Selatan dan Utara Malaysia, menarik kakitangan berkemahiran tinggi dan berpengalaman, dan secara konsisten mengemas kini peralatan perubatan dengan teknologi terkini untuk menyokong pertumbuhan dan meningkatkan kualiti perkhidmatan. Kumpulan kekal optimistik tentang prospeknya, disokong oleh kekuatan daya saing yang bersedia untuk memupuk pertumbuhan yang mampan dalam pasaran yang dinamik.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment