Update

DC Healthcare Raikan Pembukaan Besar Klinik Dr. Chong di Pulau Pinang Dirasmikan oleh Gabenor Tun Dato’ Seri Utama Ahmad Fuzi

MHAB1990
Publish date: Wed, 12 Jun 2024, 08:22 PM

DC Healthcare Raikan Pembukaan Besar Klinik Dr. Chong di Pulau Pinang Dirasmikan oleh Gabenor Tun Dato’ Seri Utama Ahmad Fuzi

Kumpulan Memperluaskan Kecemerlangan Estetik di Utara Malaysia


PULAU PINANG, 12 JUN 2024 – DC Healthcare Holdings Berhad ("DC Healthcare" atau "Kumpulan"), penyedia perkhidmatan perubatan estetik yang mengkhusus dalam penyediaan prosedur tidak invasif dan invasif minimum, dengan sukacitanya mengumumkan pembukaan besar Dr. Klinik Chong di AutoCity, Pulau Pinang. Majlis yang diadakan di AutoCity itu diserikan dengan kehadiran dan perasmian Tuan Yang Terutama Tun Dato’ Seri Utama Ahmad Fuzi Bin Haji Abdul Razak, Gabenor Pulau Pinang. Acara penting ini menandakan perkembangan ketara DC Healthcare ke wilayah Utara Malaysia.


Caption from L-R: Madam Mah Lai Heng 马丽卿, Chief Operating Officer of DC Healthcare, Dr Lai Ngan Chee 黎雁慈, Executive Director of DC Healthcare, Dr Chong Tze Sheng 张资盛, Managing Director of DC Healthcare, Tuan Yang Terutama Tun Dato' Seri Utama Ahmad Fuzi bin Abdul Razak, Governor of Penang, Dato' Azhar B. Hj Arshad, Mayor of Seberang Perai, YBhg. Dato Seri Hj Rozali Bin Hj Mohamad, CEO of Yayasan Amal, Dr Leong Chee Yong 梁智勇, Medical Director of DC Healthcare


Kemuncak acara itu ialah sumbangan yang dibuat oleh DC Healthcare kepada masyarakat setempat, selaras dengan komitmen mereka terhadap Tanggungjawab Sosial Korporat (“CSR”). Pada separuh pertama 2024, inisiatif CSR DC Healthcare telah memberi kesan yang ketara kepada komuniti, menjangkau lebih 400 keluarga. Berdasarkan momentum ini, Kumpulan menyumbang kepada Yayasan Amal Gabenor Pulau Pinang, serta mengagihkan beg sekolah kepada sekolah tempatan untuk menyokong keperluan pendidikan kepada 600 pelajar dalam acara hari ini. Secara kolektif, tindakan ini telah membolehkan DC Healthcare mempengaruhi secara positif kehidupan lebih 1,000 individu setakat ini. Sumbangan ini menunjukkan dedikasi Kumpulan untuk memberi kembali kepada masyarakat.

Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare berkata, "Sebagai syarikat estetik tersenarai pertama di Malaysia, kami berbangga menawarkan perkhidmatan berkualiti tinggi dan mampu milik. Kami percaya bahawa penjagaan estetik akan menjadi satu keperluan tidak lama lagi, bukan sekadar kemewahan. Dengan sokongan padu Tuan Yang Terutama Tun Dato' Seri Utama Ahmad Fuzi Bin Haji Abdul Razak, kami komited untuk meningkatkan taraf industri estetik kesihatan Pulau Pinang sebagai hab pelancongan kesihatan menyediakan asas yang sempurna untuk DC Healthcare berkembang dan menawarkan perkhidmatan kepada pelawat dari negara jiran seperti Australia, China, Indonesia, Thailand dan Singapura Matlamat kami adalah untuk meletakkan Pulau Pinang sebagai destinasi utama untuk pelancongan kesihatan, memberi tumpuan kepada penjagaan estetik perubatan yang boleh diakses dan menyeluruh ini menandakan satu langkah penting ke arah mencapai visi itu."

Kami percaya bahawa sokongan Yang Amat Berbahagia Tun Dato' Seri Utama Ahmad Fuzi Bin Haji Abdul Razak, Gabenor Pulau Pinang, pada perasmian besar Klinik Dr. Chong hari ini menunjukkan komitmen kuat beliau untuk memupuk pertumbuhan sektor estetik perubatan di Pulau Pinang. Kehadirannya menunjukkan tanda jelas dedikasinya untuk menyokong perusahaan tempatan seperti DC Healthcare, yang bertujuan untuk mengangkat Pulau Pinang sebagai destinasi utama untuk pelancongan kesihatan. Dengan komitmen Gabenor, DC Healthcare berada pada kedudukan yang baik untuk berinovasi dan mengembangkan perkhidmatannya, menyumbang dengan ketara kepada reputasi rantau ini sebagai pusat penjagaan estetik perubatan yang boleh diakses dan berkualiti tinggi. Perkongsian ini menggariskan visi bersama untuk menjadikan perkhidmatan kesihatan estetik sebagai sebahagian daripada tawaran Pulau Pinang kepada kedua-dua pengunjung tempatan dan antarabangsa, meningkatkan landskap ekonomi dan penjagaan kesihatan negeri.

Sejak penubuhan Klinik Dr Chong pada 2016 sehingga penyenaraian pada Julai 2023, Kumpulan telah berkhidmat sehingga 75,000 pesakit setakat ini. Apatah lagi, DC Healthcare juga telah menambah 9 cawangan baharu di seluruh negara. Pada tahun 2024 sahaja, Kumpulan telah meluaskan jangkauannya dengan membuka empat Klinik Dr. Chong yang terletak di Taman Molek (Johor Bahru), Bandar Seri Botani (Ipoh), Auto City (Pulau Pinang), dan Publika (Kuala Lumpur), serta empat cawangan DC Body di USJ Taipan (Selangor), Auto City (Pulau Pinang), Publika (Kuala Lumpur), dan Bukit Indah (Johor Bahru).

Dengan tambahan terbaru ini, DC Healthcare kini mengendalikan sejumlah 17 klinik estetik perubatan dan 4 cawangan DC Body di seluruh negara, dengan ketara meningkatkan kebolehcapaian dan ketersediaan perkhidmatan kesihatan premium dan estetik perubatannya kepada khalayak yang lebih luas.

Melangkah ke hadapan, DC Healthcare berdedikasi untuk meningkatkan daya saingnya dalam estetika perubatan dengan mengembangkan klinik di seluruh Selatan dan Utara Malaysia, merekrut kakitangan berkemahiran tinggi dan berpengalaman, dan terus meningkatkan peralatan perubatan dengan teknologi terkini untuk menyokong pertumbuhan dan meningkatkan kualiti perkhidmatan.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment