Update

VARIA DIANUGERAH KONTRAK RM334.7 JUTA PROJEK TEBATAN BANJIR DI KOTA TINGGI, JOHOR

MHAB1990
Publish date: Sat, 07 Sep 2024, 05:57 PM

VARIA DIANUGERAH KONTRAK RM334.7 JUTA PROJEK TEBATAN BANJIR DI KOTA TINGGI, JOHOR

Kemenangan Kontrak Strategik Terus Memperkukuh Portfolio Infrastruktur dan Buku Pesanan Varia

KUALA LUMPUR, 6 SEPTEMBER 2024Varia Berhad ("Varia" atau "Kumpulan"), pemain berpengalaman dalam bidang pembinaan dan pembangunan hartanah, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuhnya, Pembinaan Teguh Maju Sdn. Bhd. ("PTM"), telah memperoleh kontrak penting untuk projek "Rancangan Tebatan Banjir Sungai Johor Fasa 1 Pakej 1", mengembangkan lagi portfolio projek infrastrukturnya. Kontrak tersebut telah dianugerahkan oleh Ikatan Harmoni Sdn. Bhd. untuk pembangunan takungan dan kerja-kerja tebatan banjir yang berkaitan di Kota Tinggi, Johor.

Kontrak bernilai RM334.7 juta dan PTM telah dilantik sebagai subkontraktor bagi projek tersebut. Skop kontrak termasuk pembinaan takungan dan kerja-kerja berkaitan. Tarikh siap projek ini ditetapkan pada 22 Julai 2029, meliputi tempoh selama 60 bulan. Perolehan kontrak yang berterusan baru-baru ini sejajar dengan tumpuan strategik Kumpulan untuk mendapatkan kontrak infrastruktur bernilai tinggi, mengukuhkan lagi peranan Varia sebagai pemain utama dalam industri pembinaan Malaysia.


Datuk Benson Lau, Pengarah Urusan Varia


Datuk Benson Lau, Pengarah Urusan Varia mengulas, "Kami berbesar hati untuk menambah satu lagi projek penting kepada portfolio kami, yang menunjukkan kepakaran dan keupayaan Varia yang semakin meningkat dalam menyampaikan projek infrastruktur berskala besar. Kontrak ini bukan sahaja mencerminkan kepercayaan yang diberikan oleh kami kepada kami. rakan kongsi tetapi juga mengukuhkan komitmen kami untuk menyumbang kepada pembangunan infrastruktur Malaysia. Dengan kemasukan projek baharu ini, buku pesanan kami kini berjumlah RM2.57 bilion, kami yakin strategi kami memberi tumpuan kepada projek berimpak tinggi akan terus membuahkan hasil yang positif. keputusan kewangan untuk Kumpulan."

Sebagai imbasan, Varia telah berjaya memperoleh beberapa siri projek penting dalam beberapa bulan kebelakangan ini. Pada 23 Julai 2024, PTM telah dianugerahkan kontrak RM555 juta oleh Best Metro Builder Sdn. Bhd. untuk reka bentuk dan pembinaan loji rawatan pembetungan yang komprehensif di Pulau Pinang, projek yang sejajar dengan objektif kemampanan Malaysia dan dijadualkan siap pada Mac 2029. Ia diikuti pada 14 Ogos 2024, PTM memperoleh kontrak RM61.5 juta daripada Kemuncak Pesaka Sdn Bhd untuk membangunkan kemudahan pendidikan di Universiti Pendidikan Sultan Idris. Di samping itu, Kumpulan baru-baru ini merangkul kontrak RM410.3 juta untuk projek 'Rancangan Tebatan Banjir Sungai Muar' di Johor, mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai pemain utama dalam pembangunan infrastruktur.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment