MY Corporate Updates

CNERGENZ Berhad Melancarkan Prospektus Untuk IPO Pasaran ACE

kfcmailman
Publish date: Fri, 29 Apr 2022, 03:20 PM

CNERGENZ Berhad Melancarkan Prospektus Untuk IPO Pasaran ACE

Menyasarkan untuk mengumpul RM58 juta daripada penyenaraian

KUALA LUMPUR (29 APR)CNERGENZ Berhad (CNERGENZ), penyedia penyelesaian pembuatan elektronik yang mantap berpangkalan di Pulau Pinang, telah melancarkan Prospektus Syarikat hari ini untuk tawaran awam permulaan (IPO) yang akan datang di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad (Bursa Securities).



Dari kiri: David Lim, CEO of UOB Kay Hian; Dari CNERGENZ - Kong Chia Liang, COO/ED; Dato' Azman bin Mahmud, Independent Non-Executive Chairman; Lye Yhin Choy, CEO/ED; Lye Thim Loong, CCO/ED

Permohonan untuk IPO telah dibuka mulai jam 10.00 pagi hari ini berikutan pelancaran Prospektus dan akan ditutup pada 11 Mei 2022. Tarikh penyenaraian IPO yang disasarkan Syarikat di Pasaran ACE ialah pada 24 Mei 2022. Pada harga IPO RM0.58 setiap saham, CNERGENZ akan mempunyai permodalan pasaran RM288.84 juta menjelang pelancarannya.

IPO itu melibatkan terbitan awam 100.0 juta saham terbitan dan tawaran jualan 50.0 juta saham tawaran secara penempatan persendirian pada harga IPO RM0.58 sesaham. Daripada terbitan awam, 25.0 juta saham terbitan akan disediakan untuk permohonan kepada orang ramai Malaysia, 10.0 juta saham akan diperuntukkan untuk permohonan oleh pengarah dan pekerja yang layak serta orang yang telah menyumbang kepada kejayaan Kumpulan CNERGENZ (Kumpulan), 52.75 juta saham akan dikhaskan untuk penempatan persendirian kepada pelabur yang dikenal pasti dan 12.25 juta saham akan dikhaskan untuk penempatan persendirian kepada pelabur Bumiputera yang dikenal pasti diluluskan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Malaysia (MITI).

IPO itu dijangka mengumpul hasil kasar sebanyak RM58.0 juta dan akan disalurkan terutamanya ke arah pengembangan kemudahan operasi Kumpulan, serta perbelanjaan penyelidikan dan pembangunan serta tujuan modal kerja.

CNERGENZ ialah penyedia penyelesaian pembuatan elektronik yang mantap, mengkhusus dalam teknologi pelekap permukaan (SMT) yang memenuhi keperluan industri elektronik dan semikonduktor (E&S Industries) di Malaysia, Thailand dan Vietnam. Kumpulan mempunyai rekod prestasi yang teguh dalam menyediakan penyelesaian bersepadu yang sesuai dengan kepesatan industri dan landskap teknologi yang berubah bagi Industri E&S sejak permulaan perniagaannya pada tahun 2004.


Ketua Pegawai Eksekutif CNERGENZ Berhad, Lye Yhin Choy

Ketua Pegawai Eksekutif CNERGENZ Berhad, Lye Yhin Choy, berkata, “Kami sangat gembira dapat mencapai kejayaan baharu dengan pelancaran Prospektus hari ini, membawa kami selangkah lebih dekat ke arah menjadi entiti tersenarai di Pasaran ACE Bursa Securities. Setelah berada dalam ruang E&S sejak 2004, penyenaraian kami adalah selaras dengan rancangan pertumbuhan dan strategi kami untuk meningkatkan operasi kami, mengembangkan penyelesaian bersepadu kami dan tawaran penyelesaian kilang pintar dan membangunkan rangkaian proprietari penyelesaian kami sendiri."

Ketua Pegawai Eksekutif UOB Kay Hian Securities (M) Sdn. Bhd., David Lim berkata, “Kami gembira kerana minat menggalakkan dalam kalangan pelabur institusi dan terpilih, serta pelabur institusi dan individu MITI Bumiputera yang menunjukkan minat yang kuat untuk melanggan IPO.”

UOB Kay Hian ialah penasihat utama, penaja, penaja jamin, dan ejen penempatan untuk IPO CNERGENZ.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment