Update

Pemegang Saham SCIB Lulus Resolusi Utama di AGM

MHAB1990
Publish date: Mon, 11 Dec 2023, 09:14 PM

Pemegang Saham SCIB Lulus Resolusi Utama di AGM

11 Resolusi Menerima Sokongan Penuh, Memberi Isyarat Keyakinan Pemegang Saham yang Teguh.


KUCHING, SARAWAK, 11 DISEMBER 2023 – Pakar sistem bangunan perindustrian, Sarawak Consolidated Industries Berhad ("SCIB" atau "Syarikat) dengan sukacitanya mengumumkan kelulusan semua resolusi yang dibentangkan pada Mesyuarat Agung Tahunan (“AGM”) baru-baru ini. Sokongan kukuh daripada para pemegang saham ini menekankan keyakinan mereka terhadap hala tuju strategik dan kepimpinan SCIB.

AGM, acara penting bagi syarikat itu, menyaksikan para pemegang saham memberikan undian mereka pada beberapa siri resolusi kritikal. Terutamanya, Resolusi Biasa 4, Resolusi Biasa 8 dan Resolusi Biasa 11 telah dialih keluar dan tidak dibentangkan untuk pengundian. Selain itu, AGM telah menerima perubahan ketara kepada Lembaga Pengarah SCIB, sejajar dengan tumpuan syarikat terhadap tadbir urus yang diperkukuh dan pertumbuhan strategik.


Pengarah Urusan Kumpulan SCIB, Ku Chong Hong


Pengarah Urusan Kumpulan SCIB, Ku Chong Hong berkata, “Kelulusan semua resolusi pada AGM kami, ditambah pula dengan pelantikan ahli lembaga pengarah baharu, adalah sesuatu yang memberangsangkan pengesahan laluan strategik dan keputusan operasi kami. Tahap sokongan daripada pemegang saham kami ini bukan sahaja menggalakkan tetapi juga memperkasakan. Ia mengukuhkan komitmen kami untuk menunaikan janji kami dan untuk terus memacu pertumbuhan dan penciptaan nilai untuk semua pihak berkepentingan.”

Beliau menambah, “resolusi yang diluluskan dan pelantikan baharu dalam Lembaga Pengarah kami mencerminkan dedikasi SCIB untuk mengekalkan standard tinggi tadbir urus korporat, kehematan kewangan dan kecemerlangan operasi. Keputusan ini adalah selaras dengan strategi jangka panjang kami untuk mengukuhkan kedudukan pasaran Syarikat dan meningkatkan nilai pemegang saham.”

Perubahan lembaga termasuk pelantikan Dato’ Sri Zaini Bin Jass sebagai Pengerusi Bebas dan Bukan Eksekutif, Dato’ Tan Bok Koon sebagai Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif, dan Chiew Jong Wei sebagai Pengarah Eksekutif. Selain itu, Syarikat mengiktiraf persaraan Pengerusi Eksekutif Encik Abang Abdillah Izzarim Bin Datuk Patinggi Tan Sri Abang Haji Abdul Rahman Zohari dan Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif Toh Beng Suan, dan peletakan jawatan Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif Shamsul Anuar Bin Ahamad Ibrahim.

Undian percaya sebulat suara daripada para pemegang saham ini datang pada masa SCIB membuat kemajuan yang ketara dalam operasi perniagaan, dibuktikan lagi dengan anugerah kontrak yang berjaya baru-baru ini dan projek yang sedang berjalan. SCIB kekal fokus pada memanfaatkan kekuatan teras dan meneroka peluang baharu untuk memastikan pertumbuhan dan keuntungan yang mampan.

SCIB mengucapkan terima kasih kepada para pemegang saham atas sokongan dan kepercayaan mereka yang tidak berbelah bahagi. Syarikat kekal komited untuk komunikasi yang telus dan tetap dengan pihak berkepentingan dan bersedia untuk kejayaan berterusan pada masa hadapan.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment