Update

KJTS Dilantik oleh CENTARA Thailand untuk Kerja-kerja Retrofit dan Perkhidmatan Pengurusan Tenaga Penyejukan

MHAB1990
Publish date: Fri, 02 Feb 2024, 06:43 PM

KJTS Dilantik oleh CENTARA Thailand untuk Kerja-kerja Retrofit dan Perkhidmatan Pengurusan Tenaga Penyejukan

Perjanjian 15 Tahun itu untuk Meningkatkan Pengalaman Hospitaliti Mampan


KUALA LUMPUR, 2 FEBRUARI 2024 – KJTS Group Berhad (“KJTS” atau “Kumpulan”), penyedia perkhidmatan sokongan bangunan di Malaysia, Thailand dan Singapura, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat Kumpulan, KJTN Engineering Co., Ltd. ( “KJTN Engineering”) telah menandatangani Perjanjian dengan Central World Hotel Company Limited (“CENTARA”) untuk kerja-kerja pengubahsuaian, penyediaan pengurusan, penyeliaan, kakitangan, bahan, peralatan dan bekalan yang diperlukan untuk mengendalikan dan menyelenggara loji penyejuk (“ perkhidmatan O&M”) dan bekalan air sejuk di Hotel Centara Grand di Central World di Bangkok, Thailand untuk tempoh 15 tahun.

CENTARA, entiti perniagaan hospitaliti Thailand dan telah beroperasi selama lebih 19 tahun, adalah sebahagian daripada Central Group yang dihormati, salah satu konglomerat komersial swasta terbesar di Thailand dengan lebih daripada 50 anak syarikat dengan pelaburan yang pelbagai dalam pelbagai syarikat di dalam dan di luar negara. Sektor perniagaan Central Group termasuk runcit, pembangunan hartanah, pengurusan jenama, hospitaliti, sektor makanan dan minuman serta gaya hidup digital. Perkongsian ini menekankan kepakaran dan komitmen KJTN Engineering untuk menyampaikan penyelesaian yang inovatif dan mesra alam dalam industri perkhidmatan sokongan bangunan.

Di bawah terma perjanjian, KJTN Engineering akan membiayai kerja-kerja pengubahsuaian dan semasa tempoh perkhidmatan O&M mengenakan bayaran tetap sebanyak THB698,147 bulanan yang bersamaan dengan kira-kira RM93,155 dan yuran berubah setiap bulan berdasarkan air sejuk yang dibekalkan. Jumlah yuran tetap selama 15 tahun ialah THB125,666,460 yang bersamaan dengan lebih kurang RM16,767,927.

Kerja-kerja pengubahsuaian dijangka bermula pada 1 Februari 2024 dan akan siap pada 30 November 2024. Perkhidmatan O&M dan bekalan air sejuk akan bermula pada 1 Disember 2024 dan siap pada 30 November 2039. Kepentingan pemilikan dalam loji penyejuk akan dipindahkan kepada CENTARA pada akhir Perjanjian.


Mr. Kitti Chungsawanant, Pengarah KJTN Engineering


Pengarah KJTN Engineering Co., Ltd., Kitti Chungsawanant berkata, "Perjanjian dengan CENTARA ini melambangkan komitmen kami untuk mengembangkan perniagaan kami di Thailand sebagai salah satu pasaran serantau teras kumpulan KJTS. Ia juga menandakan permulaan hubungan perniagaan yang penting untuk kumpulan KJTS dengan Kumpulan Pusat dan kami berharap kumpulan KJTS akan dapat menyediakan lebih banyak perkhidmatan sokongan bangunan kepada Kumpulan Pusat pada masa hadapan."

Usaha niaga ini bersedia untuk mengukuhkan kedudukan KJTS dalam pasaran, mencerminkan tumpuan strategik untuk mengembangkan perkhidmatan dan pengaruh Kumpulan di seluruh Malaysia, Thailand dan Singapura.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment